6 priekšnoteikumi veiksmīgam SMS mārketingam

sms mārketingsMobilie telefoni un viedtālruņi jau iekarojuši savu vietu lietotāju vidū un doties projām nekur negrasās. Tikai un vienīgi augt, pilnveidoties un kļūt vēl ietekmīgākiem mūsu ikdienas dzīvē.

Protams, ka arī iespējas, ko sniedz telefoni un viss ap to saistītais, izmanto ne tikai to lietotāji, bet arī dažādi uzņēmēji un pakalpojumu sniedzēji.

Un lai gan internets, e-pasti un tiešie zvani ir mumz gana zināmi mārketinga un klientu sasniegšanas veidi, ko izmanto dažādi uzņēmēji, īsziņas tie tomēr pārspēt nevar. SMS mārketings ir lai gan ne savā augstākajā popularitātes plaukumā, tomēr pamazām “staipa ķepiņas” uz visām pusēm, atverot arvien lielāku klientu un uzņēmēju loku.

Kāpēc tas kļūst vērtīgāks? Vidēji nepieciešamas vien pāris sekundes, lai izlasītu saņemto SMS, turklāt to darām tiklīdz SMS ir saņemta, nevis atliekam tās lasīšanu uz vēlāku laiku (kā bieži vien darām ar saņemtajiem e-pastiem). Tas ir daudz personiskāks un tiešāks veids, kā sasniegt savus klientus. Tieši tādēļ uzņēmējiem un pakalpojumu sniedzējiem tas būtu jāizmanto.

Tomēr, lai arī SMS mārketings tiktu īstenots veiksmīgi, nepieciešamas zināšanas, kā to pareizi darīt. Ņemot vērā to, ka tas nav pilnīgs jaunums, zināšanas par to, kā uzsākt un ko darīt, uzņēmējiem jau ir. Tajā pašā laikā stratēģiju un iespējamo veidu, ko darīt, nav mazums. Kā zināt, kura no tām ir veiksmīga?

  1. Var apvienot vairākus mārketinga veidus, lai patiešām būtu droši, ka ziņa un informācija, ko vēlamies nodot klientam, patiešām viņu sasniegtu. Tas ir, apvienojam e-pasta un SMS mārketinga kampaņas. Ja SMS veidā varam īsi informēt par aktualitātēm un jaunumiem, tad sekojošajā e-pastā varam jau daudz rūpīgāk izstāstīt par jauno pakalpojumu un piedāvājumu.
  2. Ar SMS tekstu aizrauties nevajadzētu – ziņai jābūt lakoniskai un uzmanību piesaistošai, tomēr tajā pašā laikā saprotamai un patiesai. Ar lieliem saucieniem “UZMANĪBU! UZMANĪBU!” aizrauties nevajadzētu. Klientu visdrīzāk piesaistīs cieņpilna un patīkama uzruna, kurā pastāstīts par pakalpojumiem, ko var izmantot. Turklāt ne pārāk garas un teksta formā uzbāzīgas un saukļu piesātinātas ziņas daudz vairāk spēs piesaistīt saņēmēja uzmanību.
  3. SMS ziņā, tāpat kā jebkurā ziņu rakstā, jāsāk ar svarīgāko. Var izmantot žurnālistu formulu. Viņi sāk ar svarīgāko – kas, kur, kad, kāpēc. SMS mārketingā vajadzētu izmantot līdzīgu pieeju – sākam ar svarīgāko informāciju, kas būtu jāzina (ja nu tomēr saņēmējs nelasa tālāk par sākuma pirmajām divām rindiņām, pašu galveno informāciju tomēr būsim nodevuši).
  4. Pareizā ziņa pareizajā laikā. Vislabākais laiks ziņu sūtīšanai no SMS mārketinga perspektīvas ir pusdienlaiks vai laiks, kas tuvu darba laika beigām. Nekad nevajadzētu sūtīt šādas ziņas agri no rīta, kad kāds vēl nav pamodies, bet citam lielais darbu skrējiens tikai sācies, jo tad ziņas neizlasīs. Un, ja arī izlasīs, ātri vien aizmirsīs. Savukārt pēcpusdienā jau ir brīvāks (visi pamodušies), līdz ar to var kvalitatīvi izlasīt atnākušo ziņu.
  5. Personalizēta komunikācija. Ja iespējams, uzrunājam saņēmēju vārdā. Neaizmirstam sveikt arī svētkos, kā to dara jau daudzi uzņēmumi ar saviem klientiem (sveic arī vārda dienās), kas ļauj veidot daudz personiskākas attiecības starp uzņēmumu un klientu. Tādējādi veidojas klientu lojalitāte un patika pret uzņēmumu.
  6. Mērķauditorijas segmentēšana. Ir vērts saprast, kāda ir saņēmēja atrašanās vieta, intereses, vajadzības, ikdienas darbību fāzes. Nav jēgas vecmāmiņai no Kurzemes vidienes sūtīt SMS par ballīti Rīgas centrā, vai ne?

Te atradu noderīgus padomus, kas ļaus ikvienam uzņēmumam efektīvi uzsākt mobilā mārketinga aktivitātes: https://sales.lv/ieteikumi-mobila-marketinga-uzsaksanai/

Comments are closed.