Facebook un tā iespējas

Ar roku rakstītas vēstules, grezns fotogrāfiju albums plauktā, ko parādīt viesiem, telegrammas ar steidzamām ziņām – jaunajai paaudzei tā visa jau ir tāla pagātne no vecmāmiņu laikiem. Jauns laikmets un dzīves ritms piedāvā pavisam citas iespējas komunikācijā un personīgās informācijas uzkrāšanā. Rakstītās vēstules un fotoalbumus ir aizstājuši tādi sociālie tīkli kā Facebook, kas savu uzvaras gājienu visā pasaulē ir veikuši tiešām iespaidīgi. Facebook tīkls ir lietotājiem pievilcīgs, jo vienuviet sniedz tiešām ļoti plašas komunikācijas iespējas ar cilvēkiem jebkurā pasaules malā. Facebook lietotāji izveido savus kontus, publicē tur savas gaitas, fotogrāfijas, dalās ar draugu, paziņu un uzņēmumu ievietoto informāciju. Bet šis sociālais tīkls nav piemērots tikai privātai lietošanai, bet ir kļuvis arī par ļoti nozīmīgu instrumentu uzņēmējiem viņu mārketinga aktivitātēs. Sociālo tīklu mārketings pat ir izveidots kā atsevišķs pakalpojums interneta mārketinga aģentūrās, kas palīdz uzņēmējiem realizēt viņu biznesa mērķus interneta vidē – tiek piedāvāta Facebook reklāma, progresīva komunikācija ar esošajiem un potenciālajiem klientiem, zīmola virzība sociālajā tīklā, klientu loka paplašināšana un citu mārketinga aktivitāšu realizēšana Facebook.

Kādus reālus ieguvumus biznesam var sniegt sociālo tīklu mārketings? Vispirms, jau nokļūšanu vidē, kurā atrodas miljoniem pasaules iedzīvotāju, kas visi ir potenciālie uzņēmuma klienti, atliek tikai viņus pareizi piesaistīt, uzrunāt un pārliecināt iegādāties jūsu preces vai izmantot pakalpojumus. Bet, lai sociālajos tīklos sasniegtu vēlamo efektivitāti un biznesa mērķus, nepieciešams realizēt regulāras un pārdomātas aktivitātes. Mārketinga aģenturās strādā profesionāļi ar pieredzi sekmīgā Facebook reklāmu izveidošanā un realizēšanā, plānveida komunikācijā ar mērķauditoriju. Piemēram, pirms informācijas aktivizēšanas ir jāizanalizē, kurā diennakts laika posmā ziņa jāpublice, lai tā sasniegtu visvairāk cilvēku no mērķauditorijas. Tāpat ļoti svarīgs ir ne tikai ziņas publicēšanas laiks un biežums, bet arī informācijas saturs. Tam ir jābūt oriģinālam, piesaistošam, radošam un aktuālam. Tikai tādā veidā būs iespējams noturēt lapas sekotāju interesi un mudināt viņus arī dalīties ar šo informāciju, vēl paplašinot informācijas aprites areālu un iegūstot jaunus sekotājus un klientus.

Uzņēmēju aktivitātes sociālajā tīklā Facebook ir reklāmas veids, ko cilvēki bieži vien pat neuztver kā reklāmu, nenovēršas no tās, kā tas bieži ir ar tradicionālajām reklāmām, kas izvietotas internetā, jo tās mēdz būt gana kaitinošas un traucējošas. Facebook reklāmas bieži vien tiek aktivizētas kopā ar kādām īpašām akcijām, sekotāju konkursiem vai citām pozitīvām aktivitātēm, kas Facebook lietotājiem patīk, jo ir iespēja iegūt kādas vērtīgas balvas. Cilvēks reklāmu un ziņu apskatās brīvprātīgi, tā netiek viņam uzspiesta, arī dalīšanās ar ziņu ir brīvprātīga. Tāpēc jāsecina, ka sociālo tīklu mārketings ir ļoti efektīvs rīks biznesa mērķu sasniegšanai.

Comments are closed.