Velosipēdu veidu ir tik daudz – kā neapjukt un izvēlēties īsto?

velosipēdu veidiVelosipēdu veidu patiešām ir daudz, tomēr braucēji joprojām visbiežāk izvēlas kādu no šiem diviem variantiem – kalnu vai pilsētas velosipēdu. Kādēļ? Viens no iemesliem ir tas, ka neko daudz par velosipēdiem (to priekšrocībām, iespējām, piedāvājumiem, aprīkojumu) parastais cilvēks nezina. Galvenais, lai ripo.

Iespējams, vēl zinām par ātrumiem, amortizāciju. Protams, ir tie, kas zina par velosipēdiem ko krietni vairāk, un tad arī ir daudz vienkāršāk izvēlēties sev piemērotu velo (ja zini ko vēlies un proti arī pateikt, kas tas par velosipēdu ir). Tomēr, ja arī Tu piederi pie tiem cilvēkiem, kas zina vien to, ka vēlas braukt ar komfortablu velosipēdu, nāksies šo to iemācīties pirms doties uz veikalu.

Kalnu velosipēdi (MTB) – arī es pie tāda nesen tiku. Un, lai gan pirkums mani šobrīd priecē un braukt ir patīkami, veids, kā es līdz tam tiku, bija pavisam mulsinošs.

kalnu velosipēdiZinot, ka no velosipēdiem neko daudz nesaprotu un ar mūsdienu cilvēkam raksturīgo skepsi „ka neapkrāpj”, paaicināju palīgos velosipēda pirkšanas procesā draugu, kas ar tehniku ir diezgan uz „tu”, turklāt pavisam nesen pats iegādājās jaunu velosipēdu, ar kuru ir gana apmierināts. Tātad viņam kaut kas bija jāzina šajā jautājumā.

Pats pirmais, ko viņš man pajautāja pirms vēl vispār atvērt internetu, lai „dotos” meklējumos vai izvēlētos veikalu, bija „Kur tu taisies braukt?” Nesamulsu, jo tas bija galvenais iemesls, kāpēc gribēju pirkt jaunu velosipēdu. Ikdienā ar to pilsētā nepārvietojos, toties brīvdienu izbraucieni pa meža takām un dažādi velo-atpūtas braucieni šovasar plānojas gan.

Pēdējā braucienā pa mežu „izjutu” sāpīgu nepieciešamību pēc velosipēda ar amortizāciju, jo mans vecais braucamais nāca no laikiem, kad, šķiet, par šādu funkciju, šķiet daudz nesatraucās. Turklāt „pilsētnieks” nav labākā izvēle meža taciņām, koku saknēm un daudzu kilometru braucieniem.

Tā nu lepni paziņoju, ka gribu velo, ar kuru var braukt mežā, pļavā, kalnā, arī pilsētā, ja ir vēlme, turklāt ar labu „amortizāciju”. Šķita, ka zinu visu, ko man vajag un varu ar šīm prasībām doties uz veikalu, kur man tiks piedāvāts viens, man ideāli piemērotais variants. Izrādās – tā nebūt nav.

kalnu velosipēdiMan sāka jautāt par izmēriem (riepu, rāmja), bremžu sistēmām, ātrumiem un vēl citu. Bet es taču par to neko nezinu! Draugs nosmējās. Teica, ka tiksim galā un galvenais ir izvēlēties to, kas man patīk.

Kopā dodoties uz veikalu, sapratu vien to, ka no dialoga starp pārdevēju un mani -„palīgu” nesapratu neko. Tika lietoti dažādi termini, apzīmējumi, nosaukumi, kas bija pilnīgi sveši. Bet es taču braucu ar velosipēdu jau daudzus gadus! Kā gan es par to neko nezinu?

Izskatot piedāvājuma cenas, draugs secināja, ka izdevīgāk esot iegādāties vien „pliku” rāmi un sakomplektēt vēlamo velosipēdu pašam. Nošausminājos, jo man, protams, vispār nav nekādas nojausmas, kas nepieciešams velosipēdam, ja runājam par atsevišķām detaļām. Gribas domāt, ka noteikti neesmu tāda vienīgā – ne visi pārzina velosipēdu uzbūvi un lasa par velo jaunumiem (jaunām sistēmām, iespējām, uzlabojumiem).

Galu galā uzticējos savam draugam un pārdevējam iegādājoties to, ko man ieteica. Galvenais, lai der rāmja un pielietojuma ziņā, secināju. Un tomēr, ja arī Tu dodies pirkt velosipēdu, bet par tā uzbūvi, specifiku un terminiem neko nezini, šaubos vai ir vērts pirms velo pirkšanas „uz ātru roku” izlasīt kādu pamācību un tad veikalā „zīmēties” ar terminiem, kurus līdz galam nemaz neizproti.

Labāk atrast uzticamu pārdevēju, labu draugu vai palīgu, iegādājoties savam braukšanas mērķim piemērotāko velosipēdu.

Comments are closed.