Ziemas riepu izvēle – ar vai bez radzēm?

ziemas riepas ar radzēmIr pilnīgi saprotami, ja braukšana ziemā tev šķiet biedējoša. Prātā iezogas jautājumi par to – vai mans auto ir spējīgs izturēt ledu, sniegu un slapja sniega putru un ceļa?

Labākais veids, kā sagatavoties neparedzamai ziemai, ir, uzstādot atbilstošas ziemas riepas.

Ja šogad plāno tās iegādāties, tev jārēķinās ar to, ka izvēles iespēju ir daudz. Dažādi ražotāji, modeļi, cenas utt. Taču, kā lai zina, kuras riepas ir labākās? Sāksim ar pašiem pamatiem.

Ir divi galvenie ziemas riepu veidi – ar vai bez radzēm. Radžotās riepas bija ļoti pieprasītas ilgu laiku, taču izturīgi gumijas maisījumi un citas ziemas riepu tehnoloģijas ir mainījušas daudzu šoferu domas.

Ziemas riepas ar radzēm

Tiem, kuri nezina, kādas ir ziemas riepas ar radzēm – radžoto riepu protektoros ir iestrādātas metāla radzes. Šie mazie, spēcīgie metāla gabaliņi ir radīti, lai veidotu stingru saķeri ar ledu un nodrošinātu papildus vilkmi.

Ja brauktuves virsma nav klāta ar ledu, radžotas riepas var sabojāt ceļu. Radzes ir pietiekami cietas, lai iedurtos bruģī, tādēļ ir valstis, kurās šāda veida riepas nav atļautas citās gada sezonās, izņemot ziemu.

Savukārt ir arī tādas vietas, kur radžotas riepas ir aizliegtas pilnībā. Tāpat jāzina tas, ka šādas riepas rada lielāku troksni.

Lai arī radžotās riepas spēj veidot labāku saķeri ar slidenu ceļu, arī daudzas gumijas maisījumu riepas bez radzēm spēj nodrošināt pietiekamu kontroli ekstrēmos braukšanas apstākļos.

Ziemas riepas bez radzēm

Pēdējo gadu laikā šāda veida riepas ir kļuvušas populāras daudzu autobraucēju vidū. Tā vietā, lai paļautos uz protektoros iestrādātiem metāla gabaliņiem, modernās riepas bez radzēm balstās uz gumijas sakausējumu priekšrocībām, protektoru dizainu un citām unikālām tehnoloģijām.

Zemā temperatūrā riepas, kuras nav piemērotas ziemai mainās – to gumija kļūst cietāka un nespēj tik labi pielāgoties pat sausa ceļa virsmai. Mūsdienās bezradžu riepas spēj saglabāt elastību arī ļoti zemās temperatūrās, pateicoties gumijas tehnoloģijām. Šī pastiprinātā elastība nodrošina braukšanu sniega, ledus, slapjos un sausos ceļa apstākļos.

Riepām bez radzēm parasti ir dziļāki protektori nekā vasaras vai vissezonas riepām. Dziļie protektori ļauj vieglāk kontrolēt auto sniega un slapja sniega apstākļos.

Vēl viena lieta, kuru var ievērot bezradžu riepās, ir tūkstošiem sīku iegriezumu protektora dizainā. Tās palīdz labāk “ieēsties” ledū, lai nodrošinātu akselerāciju un bremzēšanu.

Izvēle starp radžotām un bezradžu riepām ir atkarīga no tevis paša, taču der ņemt vērā, ka modernās tehnoloģijas, kas tiek izmantotas riepās bez radzēm, pietiekami labi spēj nodrošināt atbilstošu braukšanas kvalitāti un kontroli pār auto.

Comments are closed.